1G FE
1G FE. Двигатель Тойота
К концу семидесятых годов двадцатого века компания Toyota успела прославиться продукцией, характеристики и качество которой, на тот момент, не превосходил ни один конкурент на рынке. К тому времени назрел вопрос усовершенствования выпускаемых моторов «М» версии.
Так, в 79 году двадцатого века с конвейера корпорации сошел первый двигатель с маркировкой 1G EU (позже FE), положивший начало новой серии. Конструкция первого двигателя проста, предназначалась для установки на автомобили с задним приводом, класса «Е» и «Е+». Позже, базовый мотор неоднократно дорабатывался, выпущен ряд модификаций, среди которых 1G FE получила негласный титул надёжного агрегата в классе. Новые технологий и идеи, применяемые на моторах, для того времени считались новаторскими, заложили основу современного двигателестроения и стали толчком для дальнейшего совершенствования.
Toyota Altezza 1998 год выпуска:
Описание
Двигатель 1G FE, это силовой агрегат, пришедший на смену моторам серии «М» и послуживший прообразом легендарной серии линейки «JZ». Конструктивно, схема моторов имеет рядное исполнение, количество камер объёмного вытеснения шесть. Двигатель питается за счёт бензина, силовая установка объёмом два литра.
Двигатель 1G FE на автомобиле Toyota Mark 2:
Первый мотор вышел в свет в 79 году, модификация имела обозначение «EU» и укомплектовывалась одним распределительным валом. Это первый двигатель Toyota, на который устанавливали 12 клапанов. Последующие версии имели по четыре клапана на цилиндр и по два распределительных вала. Моторы укомплектовывались ременным приводом распределительного вала, характерно, что обрыв ремня не приводил к поломке клапанов (исключение, двигатель с системой VVT-i). Позже, на все моторы с двумя распределительными валами ставили механизм изменения фаз газораспределения. Модификация GEU, первый двигатель у Toyota, который получил два распределительных вала и четыре клапана на цилиндр.
Примечательно, что двигатель 1G FE, технические характеристики которого сочетали показатели надёжности и динамики, в то же время обладал простой конструкцией. Силовые установки применялись на более чем десяти марках автомобилей, выпускаемых вплоть до 2007 года.
Расположение номера двигателя на моторе 1G FE:
Важно! Для идентификации мотора 1G FE показатели берут из информационной таблички. Заводская маркировка нанесена на правой стороне блока двигателя в направлении к задней части мотора.
Технические характеристики
Разрабатывая силовую установку, преследовалась цель создать лёгкий и одновременно мощный мотор. Конструкторам удалось справиться с поставленной задачей благодаря применению ряда технологий, новаторских для того времени.
Так, головка блока цилиндров и шатуны выполнены из прочного сплава. При изготовлении остова используется чугун, материал, который лучше остальных способен обеспечить стойкость детали к перепаду температур. Специальная технология усиления сплава позволяет уменьшить количество материала и вес двигателя 1G FE (порядка 180 килограмм), при этом потери прочности, надёжности и уменьшения срока службы агрегата не происходит. Напротив, 500000 километров без капитального ремонта, в порядке вещей для этой установки.
Двигатель 1G FE, привод механизма распределения газов:
Интересным решением при производстве двигателя было применение ременного привода в механизме распределения газов. Такая особенность не оказала негативного влияния на надёжности механизма, зато снизила стоимость производства, уменьшила габариты и удешевила обслуживание изделия. Даже такая поломка, как обрыв ремня не приносила неприятностей и легко устранялась.
Двигатель 1G FE характеристики:
Применение
Первые двигатели предназначались для установки на автомобили с задним приводом, преследовалась цель укомплектовать машины, попадающие в класс «Е», «Е+». После удачной эксплуатации, решено усовершенствовать агрегат для применения на других автомобилях. Всего выделено семь поколений двигателя, перечень применения приведён в таблице ниже.
На какие машины ставился двигатель:
- Crown
- Mark 2
- Supra
- Altezza
- Chaser
- Cresta
- Soarer
Автомобиль Lexus IS 200 2005 года:
Модификации
За время выпуска и эксплуатации, которое длилось почти тридцать лет, двигатель улучшался и дорабатывался. Выпущено семь основных модификаций агрегата, каждая из которых имела определённые технические особенности.
Выпуск модели стартовал в 79 году и длился до 88 года. Мотор предназначался исключительно для рынка Японии. Механизм распределения газов выполнен с одним верхним распределительным валом и двумя клапанами на один цилиндр. Первая версия имела степень сжатия 8,8 мощность 125 лошадиных сил при 5400 оборотах в минуту. Модели 83 года выпуска имели степень сжатия 9,2 мощность 130 лошадиных сил; модели 86 года выпускались с мощностью 105 лошадиных сил при 5400 оборотах в минуту.
Двигатель Toyota 1G-EU:
Выпуск модели стартовал в 83 году и продолжался до 88 года. Мотор оборудован 24 клапанами, головка остова разрабатывалась совместно с компанией Yamaha. Выпускной коллектор укомплектовывался регулируемой геометрией (T-VIS). Мощность агрегата составляет 160 лошадиных сил при 6400 оборотах в минуту. Двигатели с 85 года выпуска имели 140 лошадей.
Двигатель Toyota 1G-GEU:
Выпуск модели стартовал в 86 году и продолжался до 88 года. Версия укомплектовывалась турбиной, степень сжатия агрегата снижена до показателя 8,5. Двигатель имеет два компрессора модели CT12. Мощность агрегата составляет 185 лошадиных сил, момент 245Нм.
Двигатель Toyota 1G-GTEU:
Выпуск модели стартовал в 86 году, длился до 92 года. Версия мотора укомплектована компрессором SC-14, который заменял турбину. Зажигание двигателя регулируется электроникой, поршневая рассчитана на показатель степени сжатия в пределах 8 единиц. Мощность мотора составляет 160 лошадиных сил, момент 210Нм. Начиная с 89 года, модификация претерпела модернизацию, в результате которой маркировка агрегата поменялась на 1G-GZE. Мощность силовой установки увеличилась на десять лошадиных сил (до 170 лошадей), крутящий момент вырос до 230 Нм.
Двигатель Toyota 1G-GZE:
Выпуск модели стартовал в 88 году, длился до 93 года. В двигателе датчик массового расхода воздуха заменён на датчик абсолютного давления и снижена мощность до 150 лошадиных сил. Манипуляции позволили улучшить показатели динамики и увеличить ресурс агрегата.
Двигатель Toyota 1G-GE:
Выпуск модели стартовал в 88 году и длился до 91 года. На двигателе применён усиленный коленчатый вал, изменены параметры впуска смеси, применён теплообменник для снижения температуры воздуха наддува. Двигатель получил улучшенные форсунки модели 315 cc и новый электронный блок управления агрегатом. Показатель давления наддува составил 0,75 бар, мощность мотора составила 210 лошадиных сил, показатели момента 275Нм.
Двигатель Toyota 1G-GTE:
Выпуск модели стартовал в 88 оду, длился до 2005 года. Версия мотора заменила ранний агрегат 1G-EU, получила головку с 24 клапанами, вместо 12, мощность составила 135 лошадей, момент 176Нм. В 96 году модель улучшили, за счёт чего мощность увеличилась до 140 лошадиных сил, а крутящий момент составил 185Нм.
Усовершенствованный двигатель
Август 1998 года примечателен тем, что мотор 1G-FE претерпел серьёзные изменения. С этого момента агрегат носит название двигатель 1G FE с приставкой BEAMS (Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System), дословно переводится как «Прорывной двигатель с усовершенствованной системой механизмов». Первым автомобилем, испытавшим на себе применение доработок, была Toyota Altezza.
У установки 1G FE BEAMS схема двигателя аналогична схеме, применяемой на двигателе 1G FE, однако агрегат обладает сложной начинкой головки остова, новой группой цилиндров и поршней, а так же усовершенствованным коленчатым валом. Задача конструкторов, не меняя конфигурации двигателя добиться увеличения мощности. Поэтому агрегат оснащен сложной электроникой: установлена система автоматического изменения фаз (VVT-i), электронное управление дроссельной заслонкой (ETCS). На смену трамблёру пришло бесконтактное электронное зажигание (DIS-6) с индивидуальной катушкой на каждый цилиндр. Применён механизм, управляющий геометрией впускного коллектора (ACIS). Частота вращения коленчатого вала и степень сжатия увеличены.
Двигатель Toyota 1G FE BEAMS:
- Двигатель 1G FE BEAMS характеристики:
- Период выпуска: 1998 – 2005 года;
- Камеры объёмного вытеснения: 6 штук, расположены в ряд;
- Объём двигателя: 2 литра;
- Кратность сжатия: 10:1;
- Клапанов: четыре на цилиндр, итого – 24 штуки;
- Головка остова: DOHC, привод за счёт ремня, VVTi;
- Мощность: 160 лошадей, 6200 оборотов в минуту;
- Подача топлива: инжектор, впрыск распределён (EFI);
- Зажигание: катушка на каждый цилиндр (DIS-6);
- Топливо: бензин АИ-95;
- Ресурс 300000 километров.
Важно! Силовая установка 1G-FE и 1G-FE BEAMS конструктивно разные механизмы. Взаимозаменяемость деталей и механизмов продуктов не возможна.
Применяемые идеи улучшили характеристики мотора. Однако модернизация имела и отрицательные последствия. Так, при обслуживании двигателя приходилось уделять внимание автоматическому изменению фаз, что несло дополнительные расходы. Кроме того, обрыв ремня механизма распределения газов теперь сопровождался поломкой клапанов.
Evaluation of the first commercial Monte Carlo dose calculation engine for electron beam treatment planning
Affiliation
- 1 Medical Physics Department, Ottawa Regional Cancer Centre, 503 Smyth Road, Ottawa, Ontario K1H 1C4, Canada. [email protected]
- PMID: 14761030
- DOI: 10.1118/1.1633105
Evaluation of the first commercial Monte Carlo dose calculation engine for electron beam treatment planning
- Search in PubMed
- Search in NLM Catalog
- Add to Search
Authors
Affiliation
- 1 Medical Physics Department, Ottawa Regional Cancer Centre, 503 Smyth Road, Ottawa, Ontario K1H 1C4, Canada. [email protected]
- PMID: 14761030
- DOI: 10.1118/1.1633105
Abstract
The purpose of this study is to perform a clinical evaluation of the first commercial (MDS Nordion, now Nucletron) treatment planning system for electron beams incorporating Monte Carlo dose calculation module. This software implements Kawrakow’s VMC++ voxel-based Monte Carlo calculation algorithm. The accuracy of the dose distribution calculations is evaluated by direct comparisons with extensive sets of measured data in homogeneous and heterogeneous phantoms at different source-to-surface distances (SSDs) and gantry angles. We also verify the accuracy of the Monte Carlo module for monitor unit calculations in comparison with independent hand calculations for homogeneous water phantom at two different SSDs. All electron beams in the range 6-20 MeV are from a Siemens KD-2 linear accelerator. We used 10,000 or 50,000 histories/cm2 in our Monte Carlo calculations, which led to about 2.5% and 1% relative standard error of the mean of the calculated dose. The dose calculation time depends on the number of histories, the number of voxels used to map the patient anatomy, the field size, and the beam energy. The typical run time of the Monte Carlo calculations (10,000 histories/cm2) is 1.02 min on a 2.2 GHz Pentium 4 Xeon computer for a 9 MeV beam, 10 x 10 cm2 field size, incident on the phantom 15 x 15 x 10 cm3 consisting of 31 CT slices and voxels size of 3 x 3 x 3 mm3 (total of 486,720 voxels). We find good agreement (discrepancies smaller than 5%) for most of the tested dose distributions. We also find excellent agreement (discrepancies of 2.5% or less) for the monitor unit calculations relative to the independent manual calculations. The accuracy of monitor unit calculations does not depend on the SSD used, which allows the use of one virtual machine for each beam energy for all arbitrary SSDs. In some cases the test results are found to be sensitive to the voxel size applied such that bigger systematic errors (>5%) occur when large voxel sizes interfere with the extensions of heterogeneities or dose gradients because of differences between the experimental and calculated geometries. Therefore, user control over voxelization is important for high accuracy electron dose calculations.
Двигатель на TOYOTA MARK II BLIT GX115 1G-FE 7014739 BEAMS во Владивостоке
Компания HIROSHIMA
Вы нашли товар и готовы его оплатить? Проверьте продавца.
Администрация сайта не несет никакой ответственности за осуществление хозяйственной деятельности, сделок между пользователями нашего сайта.
- Объявление № P620589632S576148 от 27.08.21
Просмотров – - Название запчасти двигатель
- Название продавца двс
оригинальное название от продавца - Цена 30 499 р.
Вы можете связаться с ним и попросить его пройти процедуру регистрации и подключения к сервису «Безопасная покупка».
- Статус товара
Примечание
Дата выпуска: 2003 АТ, КОСА, БЛОК EFI, BEAMS, 4WD, БЕЗ ВЫХЛОПНОГО КОЛЛЕКТОРА . Цены на товары, выложенные на сайте, могут отличаться, как в большую, так и в меньшую сторону. Точную сумму уточняйте у менеджера. Код для заказа:00000169523
Транспортные компании
Здесь вы можете послать запрос на покупку, или задать продавцу вопрос о его товаре.
** — Я ознакомлен с Правовой информацией и принимаю её условия
Отправлять жалобы могут только зарегистрированные пользователи
Продажа
- Дилеры/Автосалоны
- Японские автомобили
- Запчасти
- Тюнинг
- Шины и диски
- Спецтехника
- Коммерческий транспорт
- Грузовики
- Сельскохозяйственная техника
Услуги
- Список услуг
- Справочник компаний
Общение
- Новости и статьи
- Каталог JcWiki.ru (левый руль)
- Каталог праворуких автомобилей + ОТЗЫВЫ !
- Форум (архив)
Приложения Japancar.ru
Все зарегистрированные партнеры являются самостоятельными юридическими или физическими лицами, за деятельность которых администрация портала Japancar.ru ответственности не несет.
Уважаемые посетители! На данной странице Вы можете написать сообщение непосредственно в редакцию Japancar.ru
Мы НЕ ТОРГУЕМ запчастями, автомобилями, спецтехникой и т.д.
Если Вы являетесь правообладателем объектов охраняемых законом результатов интеллектуальной деятельности, размещенных на сайте japancar.ru, и Ваши интеллектуальные права на них были нарушены, то мы будем рады оказать Вам содействие. Для удаления материалов Вам необходимо направить по адресу: ООО Интернет-агентство «Джей Си ВЛК», г. Владивосток, Океанский проспект, 48а, офис 611 или написать в Обратную связь на сайте через кнопку на любой странице сайта, письмо следующего содержания:
1. Заявление о нарушении интеллектуальных прав и требование об удалении материалов сайта, содержащих объекты охраняемых законом результатов интеллектуальной деятельности, на которые были нарушены Ваши интеллектуальные права.
2. Подтверждение Ваших прав на объекты охраняемых законом результатов интеллектуальной деятельности, позволяющее однозначно идентифицировать Вас как правообладателя данных материалов.
3. Прямую ссылку на страницы сайта, которые содержат материалы, которые необходимо удалить.
The All-new Mark II
New luxury sedan offers fulfilling driving experience
Tokyo―TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) unveiled today its all-new Mark II passenger car as a truly driver-oriented luxury sedan. The re-born Mark M’s key components (platform, engine and suspension) have all been redesigned to create an advanced combination of sharp, smart styling, front-engine, rear-wheel-drive enjoyment and a luxury-class interior space.
The new model is now available through Toyopet dealers nationwide (and Tokyo Toyota dealers in Tokyo; exclusively through Osaka Toyota dealers in Osaka).
Mark II Grande iR-V
Designed for inspiration
An advanced combination of a flowing, dynamic exterior and a package offering better driving performance through reduced inertial momentum of yaw creates a driver-oriented sedan with a new look.
All models come with VVT-i engines, such as the newly developed 2.5-liter direct fuel injection BEAMS (Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System) D-4 engine. This engine can produce a large amount of torque in the commonly used rpm range and is highly fuel-efficient. Together with a 5-speed automatic transmission and new double-wishbone suspension design, it ensures, untiring acceleration along with outstanding handling and driving stability.
The interior comes with several graceful and detailed finishing touches. There are high-quality seats, a complete range of comfort features, a smooth instrument panel, and the controls are carefully designed for the best possible feel.
Safety and environmental features for driver peace of mind ABS, with EBD (Electronic Brake force Distribution), and a brake assist function are provided standard on all models. VSC (Vehicle Stability Control), SRS (Supplemental Restraint System) curtain shield air bags and the latest GOA (Global Outstanding Assessment) body ensure one of the world’s highest levels of safety in this class. The new Mark II also incorporates various environmental measures. Use of the 2.5-liter BEAMS D-4 engine gives it superb fuel economy, and the main models also meet the Japanese Environment Agency’s definition of vehicles with emissions 25% below the mandated 2000 level.
THE LUXURY SEDAN FOR CAR LOVERS
Style and package
The Mark ll’s advanced combination of a flowing, dynamic exterior with a package offering better driving performance through a reduced inertial momentum of yaw creates a driver-oriented sedan with a new look.
The exterior has dynamic proportions and flows smoothly from front to rear. The engine hood has been given a taut, ample shape, evoking power and high quality. The sharp relief of the contours provides a sophisticated new look.
The increased cabin volume is housed within pillars that flow together with energetic character lines to create a sporty side view. The rear’s volume is emphasized by taut surfaces and a distinctive process that incorporates exterior panels in the lamps.
The Grande iR-V and Grande iR-S models are designed to be more distinctive, with special features, such as a dark front grille, rear spoiler and 17-inch aluminum wheels, that give these sporty grades originality that serves as a major selling point.
The overall length has been shortened by 25 mm, and the front and rear overhangs are shorter, but the wheel base has been lengthened by 50 mm. Inertial momentum of yaw has been reduced by placing the engine and the fuel tank closer to the vehicle center. This layout enables sharp handling and driving stability.
The overall height has been increased, and the cabin has been expanded, to create plenty of legroom, shoulder room and headroom in the front and rear seats. The roomy interior ranks alongside that of large class vehicles.
Luggage space has been increased by 20% by moving the fuel tank from beneath the trunk to under the rear seat.
Driving performance
All models come with VVT-i engines, such as the newly developed 2.5-liter direct fuel injection BEAMS D-4 engine. Together with a 5-speed automatic transmission and newly developed double-wishbone suspension design, they ensure untiring acceleration along with outstanding handling and driving stability.
Newly developed 2.5-liter direct fuel injection BEAMS 1JZ-FSE D-4 engine Direct fuel injection enables ultra-lean combustion. A new type of fuel injector creates a very fine fuel mist. By optimizing the shapes of the fuel mist and piston top surfaces, the range of ultra-lean combustion has been expanded, resulting in one of the lowest fuel consumption levels in this class. Straight port heads are used for low intake resistance. Combined with VVT-i and an electronically controlled throttle, they enable a high degree of power and outstanding driveability characterized by highly linear accelerator response.
Use of engine torque control provides smooth and powerful torque starting in the low rpm range for a refreshing feeling.
The electronically controlled throttle has been altered to allow precise engine control for more gentle shifting and smoother revving.
The application of VVT-i and other advanced technologies produce one of the highest levels of power available among normally-aspirated engines in this class.
Automatic models come with 5 Super ECT or ECT-iE. 5 Super ECT is a 5-speed automatic transmission enabling generous, smooth acceleration. ECT-iE is a 4-speed automatic transmission (intelligent) with an electronically controlled flex lockup feature. All models have a gate-type shift lever, specifically designed to make the shifting operation more enjoyable. The Grande iR-V’s manual transmission uses a new shift mechanism design for a more direct shifting feel, and a shorter stroke for improved operation.
The new platform reduces the inertial momentum of yaw and improves steering responsiveness and convergence. A new double wishbone suspension design is used in both front and rear. In combination with the high-rigidity body, this suspension improves driving stability and provides a smoother riding sensation. The Grande iR-V and Grande iR-S models have specially tuned suspensions for better stability on straightaways and a better turning characteristic. The Grande G comes with the electronically controlled H ∞ -TEMS suspension for a comfortable, stable ride. This suspension uses the latest damper control methods―non-linear H∞ control and imaginery roll damper control. Models with the 1JZ-GTE engine have a new progressive power steering feature that lightens steering resistance as needed by switching from oil-pressure-valve to linear response, depending on vehicle speed. This creates constant steering rigidity regardless of speed, making for a more natural steering sensation.
Road noise was analyzed using an onboard sound simulator and reduced as much as possible by changing the body structure and determining the optimum placement of sound-proofing materials in a successful effort to block out noise even from rough driving surfaces. The engine has been made as quiet as possible in the low rpm range, and, in the high rpm range, it has been tuned to sound as pleasant as possible. Wind noise has been greatly reduced by optimizing the shapes and placement of the front pillars, door mirrors and other components.
The interior comes with several graceful and detailed finishing touches. There are high-quality seats, a complete range of comfort features, a smooth instrument panel and controls carefully designed for the best feel and easy identification.
The roomy seats with thick upholstery are extremely comfortable.
Features such as a smooth instrument panel free of indentations or projections, and controls carefully designed for the best feel create a luxurious interior with detailed and graceful finishing touches.
Grande iR-V and Grande iR-S have black interiors with burgundy wood-grain-pattern panels. They come with a three-spoke steering wheel covered in genuine leather and contoured seats with improved hold. The effect is striking and daring, yet mature.
Complete range of comfort features creates luxurious interior New Optitron meters that combine a metallic detailed design and a luxurious sporty image are standard on all models. A manual rear window sunshade is standard on all models and protects direct sunlight from entering through the rear, improving rear seat comfort.
Front door pockets that close (standard on all models), a utility box (standard on some grades) in the luggage space in the rear and other features improve utility and increase storage capacity.
A built-into-the-ceiling air purifier (standard on some grades) eliminates impurities such as cigarette smoke and pollen and uses an LED light source to deodorize, disinfect and purify the air through photocatalytic action.
An anti-theft engine immobilizer system is available as an option on some grades. This system prevents the engine from being started by any key other than the one with the owner’s registered ID code.
All models come with six audio speakers, which have been specially tuned for the Mark Il’s acoustics, creating highly realistic sound quality. The audio system is easy to operate and has its own sophisticated design.
Special interior illumination, featuring LEDs in six positions that light up when the door locks are open, when the engine is being started, or during driving, is standard on some grades.
A sliding cover-type armrest trunk-through function allows the carrying of long items, such as skis and snowboards.
Models with the 5 Super ECT transmission come with NAVI-AI-SHIFT, which uses upcoming curve information obtained from the car navigation system and gradient information obtained from vehicle speed sensors and throttle status to shift down to fourth gear and to third as needed. The feature also takes into consideration the accelerator/brake pedal operation by the driver, as well as the characteristics of the immediate curve, including slope gradient. The system can also control shifting even when no route has been set using the car navigation system and enables appropriate engine braking and smooth acceleration for driving support while traveling on winding roads.
The Electro Multivision system, with a wide (7-inch) display and positioned for ease of view above the center of the instrument panel, is optional on all models. It uses DVD voice navigation to greatly increase the speed of the route-finding process, and can pinpoint destinations as specific as individual street addresses. It can be connected to multiplex FM broadcasting and VICS (Vehicle Information and Communication System) receiver equipment, and is compatible with Toyota’s MONET (Mobile Network) system, a driver information service.
Safety and the environment
ABS, with EBD, and a brake assist function are standard on all models. VSC, SRS curtain shield air bags and the latest GOA body ensure one of the world’s highest levels of safety in this class. The new Mark II also incorporates various environmental measures. Use of the 2.5-liter BEAMS D-4 engine gives it one of the lowest levels of fuel consumption in its class. The main models also meet the Japanese Environment Agency’s definition of vehicles with emissions 25% below the mandated level for 2000.
Outstanding handling and driving stability ensure a high level of danger avoidance.
The new Mark II achieves outstanding braking performance through the use of ABS with EBD that correctly distributes the braking force to the front and rear wheels to match changes in load due to load shifting or deceleration, or, in the case of braking during cornering, correctly distributes the braking force to the left and right wheels. This performance is enhanced by a brake assist function that provides strong braking in emergency situations in which the driver fails to appropriately apply the brakes or when carrying a heavy load.
A tinted water-repellent windshield (optional on the main grades) improves visibility when driving in rain.
An optimized reflector design in the halogen headlights dramatically improves light brightness and range. The discharge headlights are also brighter.
The refined collision-safe GOA body has passed a 40% lap offset front collision test at 64 km/h, and a full-lap front collision test and side collision test at 55 km/h.
Standard features in the driver’s seat and front passenger seat of all models include SRS air bags, seat belts with pretensioners and force limiters, and warning indicators that flash when seat belts are not worn. SRS side air bags for the front seats and SRS curtain shield air bags, which protect front- and rear-seat occupants, are optional as a set on all models.
Collision-absorbing ribs in pillars and roof side rails ensure interior safety equal to that outlined in U.S. head impact protection standards.
The design of not only the front but also the rear seats incorporates the WIL (Whiplash Injury Lessening) concept, lessening the shock to occupants’ necks during a collision from the rear.
The left and right rear seats come with special child seat anchors conforming to the ISO-FIX * standard.
* An ISO (International Organization for Standardization) standard for child seat attachment created to prevent misuse of child seats, improve vehicle compatibility and set an internationally uniform attachment method.
Reduced CO 2 through the pursuit of lower fuel consumption CO 2 emissions have been reduced by lowering fuel consumption through the use of engines with VVT-i, high-efficiency transmissions and power-saving air conditioning. Fuel consumption is also lowered by the improved aerodynamic performance that results from a flatter under-floor structure and the use of more streamlined parts. Models with the newly developed 2.5-liter direct fuel injection BEAMS D4 engine have some of the lowest levels of fuel consumption in their class.
Models with the 1JZ-FSE, 1JZ-GE or 1G-FE engine have greatly reduced HC and NOx levels and meet the Japanese Environment Agency’s definition of vehicles with emissions 25% under mandated levels.
TSOP (Toyota Super Olefin Polymer), an easily recycled thermoplastic resin, is used in parts such as the front and rear bumpers and upholstery. Resin parts are clearly labeled for easy sorting.
Parts such as the radiator, heater core and wire harness coverings contain no lead. The amount of lead that is used is less than one-third the amount permitted in 1996, giving Toyota early compliance with the voluntary lead reduction target figure set for manufacturers to achieve by the end of 2005.
Welcab models (specially equipped with factory-installed features)
Models with rotating front passenger seats enabling easy access for the aged or disabled are available for some grades (Types A and B). Type B has a motorized wheelchair storage device that makes it easy to load and unload a wheelchair to and from the luggage space (standard).
Specially equipped models are available for some grades, with standard features such as special power steering that makes the steering feel about 50% lighter, to allow hands-only driving operation for the disabled. These models enable attachment of driving assistance equipment and special driver’s seats.